آخرین اخبار : 

تگ های هدینگ در سئو سایت

تگ های هدینگ در سئو سایت، به جرات یکی از مهم ترین تگ های سئو می باشد که یاعت میشه به گوگل دستور بدید توی صفحه ای که میبینی اول عنوان سایتم بعد عنوان پستم و بعد محتوا و تگ سایتم به ترتیب مهم هستن که حسن این کار این هست شما بخش های مهم و مرتبط رو خودتون توی چشم گوگل میذارید و گوگل رو مجاب به دیدنش می کنید. و دارم به تمام وبمستران میگم اگه تگ هیدینگ ندارید یا حتی درست نچیدید اصول سئو در سایت شما رعاست نشده مثلا تگ H1 یک بار تکرار میشه در ادامه با سئوها همراه باشید کامل شرح می دهیم.

تگ های هدینگ

اهمیت هدینگ در سئو سایت

تگ هدینگ برای تعیین سرفصل ها و عناوین مهم به کار می رود و به موتورهای جستجو می فهمانند که کدام بخش متن هدینگ اصلی یعنی مهم تر است و کدام بخش هدینگ دوم و فرعی تر است. بنابراین در سئو سایت بسیار تاثیر گذار است. می توان تا شش هدینگ را در متن قرار داد که به ترتیب از هدینگ یک تا هدینگ شش از اهمیت کاسته می شود.

بنابراین تگ هدینگ یک، مهم ترین و با ارزش ترین تگ از منظر سئو و بهینه سازی سایت می باشد و باید به آن توجه ویژه کرد. این تگ نباید بیش از یک بار و یا نهایتا دو بار در هر صفحه از سایت استفاده شود. در تگ هدینگ یک باید مهمترین کلمات کلیدی خود را شامل کنید و بخش های مهم تر را بُلد کنید. توصیه می شود هدینگ یک را به عنوان تیتر صفحه و هدینگ دو را برای تیترهای اصلی درون صفحه و هدینگ سه را برای بخش های فرعی تر استفاده کنید. به علاوه هدینگ ها به کاربر کمک می کنند تا آنچه را که می خواهند را زودتر بیابند و در نتیجه سایت شما کاربرپسند تر می شود و رتبه بندی اش بهتر شود.

  1. ارتباط مفهومی: برای اینکه بین مطالب خود ارتباط برقرار کنید می توانید از این تگ های هدینگ استفاده کنید که در نتیجه موتورهای جستجو کلمات را در تگ هدینگ و متن داخلی میسنجند و ارتباط آن را می فهمند.
  2. انسجام کلمات کلیدی: اهمیت دیگر هدینگ ها در این است که به خزنده های موتورهای جستجو در مورد کلمات کلیدی چراغ راهنما بدهیم.
  3. اهمیت تگ هدینگ یک: تگ هدینگ یک مهم ترین تگ در هر صفحه است و هرگز نباید از قلم یفتند. موتورهای جستجو به این هدینگ اهمیت خاص داری می دهند.
  4. کاربرپسندی بیشتر: هدینگ ها به کاربر تصویر واضحی از انسجام معنایی درون سایت می دهند تا با یک نگاه کلی بفهمند در سایت چه خبر است. و تجربه ی کاربر و کاربرپسندی یک سایت برای گوگل و در نتیجه سئو سایت ما بسیار مهم است.

باید و نباید های هدینگ در سئو

  1. یادمان نرود که کاربرد هدینگ در تزیین ظاهری سایت و تغییر فونت و اندازه و قلم نوشتاری نیست. هرگز از هدینگ ها برای بزرگتر کردن مطلب استفاده نکنید. هدینگ ها برای دسته بندی محتوا بر مبنای اهمیت هستند.
  2. هدینگ های تان را پر از کلمات کلیدی نکنید!
  3. از هدینگیک بیش از یک بار استفاده نکنید. اگر متن شما دو مفهوم کلیدی اصلی داشت آن متن را به دو صفحه ی جداگانه تبدیل کنید و دو صفحه ی مجزا بسازید.
  4. از هدینگ ها برای متن مخفی hidden text استفاده نکنید. اینکار باعث پنالتی شدن سایت شما می شود. به ویژه اگر این بخش مخفی شده در سئو سایت شما موثر باشد.
  5. به یاد داشته باشید که در لیست بندی هدینگ ها، هدینگی را جا نیاندازید! مثلا اگر از هدینگ یک و دو استفاده کردید به ناگاه به هدینگ چهار نروید! این کار برای سئو سایت و بهینه سازی سایت خطرناک است. البته برعکس این کار را می توانید بکنید. مثلا از پس از هدیگ یک، دو، سه و چهار، بلافاصله باز هم به هدینگ دو بپرید! در واقع این نشان می دهد مطلب آخری که همان دومین هدینگ دو هست، از نظر اهمیت مانند هدینگ دو قبلی است.
[تعداد: 1    میانگین: 5/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *