آخرین اخبار : 

سئو کلاه سفید, خاکستری, سیاه

سئو کلاه سفید, خاکستری, سیاه، ما کم و بیش و حتی از روی عدم اگاهی یکی از این یه مدل سئو را روی سایت خودمون پیاده سازی میکنیم که عموم مردم سئو کلاه خاکستری را برای سایت خود انجام میدهند و اینکه این موارد چی هست و.... در ادامه با ما همراه باشید.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید

رنگ سفید معمولا بیانگر صلح است. برای حفظ نظم ، انضباط و این که همه بتوانند عادلانه به اهداف خود برسند ؛ قوانین ، اصولی در نظر گرفته می شود. احترام شما به این قوانین و رعایت اصول یعنی شما رنگ سفید هستید.

سفید بودن رابطه مستقیمی با صبر دارد ، تصور کنید نزدیک طلوع آفتاب خیابان ها خلوت است ، به چراغ قرمزی در تقاطع می رسید ، خیابان کاملا خالی است و فقط شما هستید. شما رنگ سفید هستید ، مهم نیست که به دلیل خلوت بودن تقاطع می توانید عبور کنید ، مهم این است که بر طبق قانون حتی در این شرایط تا سبز شدن چراغ صبر می کنید.

سئو کلاه سفید زمانی محقق می شود که شما استانداردهای اعلام شده را به کار بگیرید و برای دستیابی به برخی از موضوعات صبور باشید. به عنوان مثال : این که گوگل تاکید بر اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی دارد ، بدین معنی نیست که شما مطالبتان را در شبکه های اجتماعی برای پیشرفت سریعتر اسپم کنید !! در واقع هدف بیان این نکته است که محتوای ارزشمند و مفید از نظر کاربران ، خاصیت اشتراک پذیری دارد پس این موضوع می تواند یکی از ملاک های مناسب جهت شناسایی محتوای برجسته باشد.

یا به عنوان مثال تاکید گوگل بر موضوع بک لینک ؛ به این معنی نیست که بک لینک بخرید یا از دیگران خواهش کنید که شما و مطالبتان را لینک کنند !! سایت یا مطالبی که واقعا ارزشمند  و از دیدگاه دیگران مفید باشد ، به خودی خود این قدرت را دارد تا توسط دیگران معرفی یا پیشنهاد شود.

اما اجازه دهید با هم صادق باشیم ، سئو ۱۰۰% خالص و به روش کلاه سفید ، مثل بارش برف در بندرعباس نادر است!! معمولا افراد برای جذب عوامل { مانند بک لینک } به صورت طبیعی صبر نمی کنند ، ضمن این که بسیار عجیب است گاهی حتی لینک های طبیعی ، مصنوعی یا تقلبی شناخته می شوند!!!

البته سایت های بزرگ ، شناخته شده و بازاریابانی هستند که واقعا سئو به روش کلاه سفید را دنبال می کنند ، بازاریابی بر مبنای استراتژی هایی جهت جذب لینک به صورت طبیعی ! اما تعداد آنها تقریبا برابر با تعداد دندان های مرغ است!!!

پس تا زمانی که همه چیز به روال عادی در جریان باشد ؛ { یعنی شما ضمن رعایت استانداردها در طراحی سایت ، به روزرسانی ،  فقط مشغول تولید محتوا و جلب رضایت کاربران هستید } ، سئو به روش کلاه سفید انجام شده است.

سئو

هنگام به روزرسانی قوانین ، اصول سئو ، معمولا کلاه سفیدان تحت تاثیر این به روزرسانی ها و تغییرات قرار نمی گیرند. چرا؟ چون پلیس دنبال شما نیست ! پلیس دنبال افرادی است که قوانین ، اصول را رعایت نمی کنند.

سئو کلاه خاکستری

در ابتدای مطلب گفتیم که معمولا همه افرادی که با سئو آشنا هستند ، سئو را به روش کلاه خاکستری اجرا می کنند و علت آن تاثیراتی است که بازاریابی تجارت سئو بر مدیران سایت ها گذاشته است.

بازاریابی تجارت سئو ، به راحتی این باور را در مدیران سایت ها ایجاد کرد که برای دستیابی سریعتر به موفقیت و برند سازی روش های کاملا یا تقریبا قانونی وجود دارد که منجر به بازدهی خواهد شد اما باید برای آن هزینه پرداخت کنید.

افزایش رتبه

به عنوان مثال اکثر افراد بر این باورند که خرید بک لینک با رعایت قوانین ، استانداردها و اصول معرفی شده گوگل ، روشی موثر و بی خطر است. بله احتمالا این دیدگاه صحیح است و می تواند منجر به بازدهی شود. اما قوانین و اصول واضح است ، این حرکت شما ، مانند عبور از چراغ زرد در تقاطع است !! شاید خطری شما را تهدید نکند و مامور حاضر در صحنه این موضوع را نادیده بگیرد  امادیگر یک کلاه سفید نیستید.

سئو سبز

سئو کلاه خاکستری ترکیبی از سئو کلاه سفید ، سیاه است. سعی می کنید به قوانین احترام بگذارید و اصول را رعایت کنید ، اما جایی که فرصت را مناسب می بینید ، از روند معمول خارج می شوید و با سرعت غیر مجاز سعی در سبقت گرفتن دارید. ممکن است موفق شوید و سبقت بگیرید یا ممکن است دچار خسارت { از دست رفتن هزینه بدون بازدهی } ، جریمه { کاهش رتبه در نتایج } شوید.

سئو کلاه سیاه

تکنیک های خاص و منحصر به فرد !! این روش در واقع بحثی فراتر از موضوع سئو است. تقریبا می توان مهندسی معکوس را مثال زد. پس از تجربه و شناخت کامل آخرین قوانین ، اصول سئو ؛ ابداع روش هایی که بسیار سریعتر از زمان معمول ، با بازدهی بالا  همراه هستند. اما همواره باید این روش ها به روزرسانی شوند ، چرا که کلاه سیاه از دسته خلاف سنگین هاست !! اگر گوش به زنگ نباشید و دستگیر شوید ، عاقبت خوبی در انتظارتان نخواهد بود.

سئو کلاه سیاه

همانطور که گفتیم سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک های خاص و منحصر به فرد است ، نمی توان مثالی از این روش بیان کرد ، اگر در مورد سئو کلاه سیاه مثالی وجود داشته باشد ، آن مثال دیگر کلاه سیاه محسوب نمی شود چرا که خاصیت منحصر به فرد بودن آن از بین می رود و تقریبا یک روش شناخته شده عمومی است و زمانی که این روش عمومی باشد بدون شک گوگل هم راه حل مقابله با آن را به کار می گیرد!!

در سال ۲۰۰۶ برند معروف BMW ، با آگاهی از الگوریتم های گوگل تکنیک های خاصی را به کار گرفت که باعث شد مکان وب سایت آلمانی خود را با روشی ناعادلانه در بالاترین مکان فهرست نتایج جستجوی گوگل قرار دهد. در مقابل شرکت گوگل پس از پی بردن به این موضوع اعلام کرد ، وب سایت آلمانی این شرکت از نتایج جستجو حذف خواهد شد. همچنین یک سخنگوی شرکت گوگل در این راستا ، با تایید خبر حذف BMW.de اعلام کرد : گوگل اقدامات این چنین را برای حمایت از حقوق کاربران تحمل نخواهد کرد.

سئو

اما به هر شکل موضوع حذف برندهای شناخته شده از گوگل خیلی عجیب نیست و به زودی ، دوباره به نتایج گوگل باز خواهند گشت. (البته مدت زیادی گذشته و هم اکنون وب سایت آلمانی شرکت BMW در نتایج گوگل نمایش داده می شود)

سئو کلاه سیاه معمولا زمانی به کار گرفته می شود که طبق الگوریتم ها مطالب یا سایت شما از ارزش کمتری برخوردار است و مجبور می شوید برای مقابله با این الگوریتم ها به پا خیزید ، البته به این معنی نیست که فقط در چنین شرایطی از کلاه سیاه استفاده می شود ، اما با توجه به ریسک بالای آن معمولا سایت هایی که دارای محتوای مفید هستند تا این حد خود را به خطر نخواهند انداخت و حداکثر تخلف آنها در محدوده سئو کلاه خاکستری است.

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *