آخرین اخبار : 

نقش کلمات کلیدی در سئو سایت و بهینه سازی

نقش کلمات کلیدی در سئو سایت و بهینه سازی, اگر چه گفته می شود کیبورد و کلمات کلیدی در سئو نقشی ندارد و حتی افزونه های مهم سئو مانند Yoast در اتنظیمات دیفالت و پایه خودشون این امکان رو غیر فعال کردن باید بگم به هیچ عنوان اینجوری نیست در ادامه با سئوها همراه باشید.

نقش کلمات کلیدی در سئو سایت و بهینه سازی

خوب اگه به زبان ساده بگم تtitle معرف اولیه سایت شماست و متای description هم تاکیدی بر title هست و میاد عنوان رو کامل میکنه و کیبورد هم تاکیدی بر description هست. پس فکر کنم تا حدودی اهمیت اونو فهمیدین.

اهمیت سئو کلمات کلیدی
خب، کاربر در اینترنت شروع به جستجو میکند. پس یک سری کلمات کلیدی را در نوار جستجو موتورهای جستجو وارد می کند و بین هزاران گزینه ی پیش رویش یکی را انتخاب می کند. تحقیقات و آمار نشان می دهد که ۹۲ درصد کاربران سایت های صفحه ی اول گوگل را انتخاب می کنند و ۵ الی ۶ درصد نیز سایت های صفحات دوم و سوم. حال اگر سایت شما در صفحه ی چهارم باش یا حتی همان صفحه ی دوم، شما حجم قابل توجهی از کاربر را از دست داده اید. کاربرهایی که می توانستند مشتری بالفعل شوند. پس شما باید کلمه کلیدی درست را انتخاب کنید.

انتخاب کلمه کلیدی بهینه سازی شده
اساسا چطور باید کلمه کلیدی بهینه سازی شده را انتخاب کرد؟ اول باید حسابی تحقیق کنید ببینید کاربران در نوع کسب و کار شما با چه کلماتی جستجو می کنند. این گام بسیار مهمی است. اگر کلمه کلیدی درستی را انتخاب نکنید یا کاربر شما را پیدا نمی کند یا کاربر غلط شما را پیدا می کند یعنی کاربری که توانایی بالقوه ی مشتری شدن شما را ندارد. برای این کار می توانید از ابزارهای کلمه کلیدی گوگل استفاده کتید. با این ابزارها می فهمید در کسب و کار شما کاربر با چه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو سرچ می کند و در نتیجه شما می توانید روی کلمه ی کلیدی درست متمرکز شوید تا در پروسه سئو سایت خود انرژی خود راهدر ندهید.
سئو کلمات کلیدی سایت
پس باید کلمات کلیدی مرتبطی را انتخاب کنید که با تجارت شما هماهنگ هستند. و هرچه این کار را بهتر انجام دهید مشتری بیشتر و ترافیک بیشتر برای خود به ارمغان می آورید. با این کار سایت شما نیز سریع تر و بهتر سئو می شود و درنتیجه دوباره مشتری بیشتر به دست میآورید زیرا در ضفحه ی اول گوگل ماندن یعنی اطمینان از شانس ۹۳ درصد از کل متقاضیان. اما به یاد داشته باشید که همانطور که گفته شد کلمات کلیدی را باید انتخاب کنید که کاربر بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کند. با این اوصاف اگر شما کلمات کلیدی را انتخاب کنید که متمرکز بر اطلاع رسانی باشند نه تجارت آوری، در نتجیه کاربر درست را به سمت خود نکشانیدید و سئو سایت شما به هدر می رود. برخی کلمات کلیدی تنها برای کاربرانی هستند که دنبال اطلاعات هستند و نه دنبال تجارت. از این کلمات کلیدی دوری کنید.

بهینه سازی کلمات کلیدی سایت
کلمات کلیدی طولانی بهتر از کلمات کلیدی کوتاه هستند. همچنین کلمات کلیدی جزیی بهتر از کلمات کلیدی جزیی هستند. زیرا رقابت در آن ها کمتر است و شانس جلب مشتری و بردن در این رقابت تنگاتنگ برای شما بیشتر می شود. بیش از ۴۰ درصد جستجوها از کلمات کلیدی با بیش از سه الی چهار کلمه تشکیل شده است. بنابراین نگران سئو سایت خود نباشید.

سئو کلمات کلیدی و صفحات وبسایت
برای هر یک از کلمات کلیدی خود یک صفحه را اختصاص دهید تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند صفحه شما را دسته بندی و امتیاز دهی کنند. همچنین کلمات کلیدی را در جاری درست خود قرار دهید تا موتورهای جستجو به اهمیت آن ها پی ببرند. یادتان باشد آن ها را حتما در url ها، تیترهای صفحات، متا توضیحات، تگ های هدر و تگ آلت تصاویر قرار دهید. همچنین بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید که باعث پنالتی شدن سایت شما می شود و برای سئو سایت شما مخرب است. اگر خیلی تابلو کلمات کلیدی را در صفحات سایت خود تکرار کنید موتورهای جستجو حقه ی شما را می فهمند و رنکینگ صفحات شما یا کل سایت شما را کم می کنند.

در نهایت به یاد داشته باشید که انتخاب کلمات کلیدی درست و طی پروسه بهینه سازی درست کلمات کلیدی گام بسیار مهمی در سئو سایت شما خواهد بود.

شما می توانید برای اهمیت موضوع به عکس زیر نگاه کنید که ۸۰% سرچ ها به وسبله ی کلمات کیلیدی شناخته می شن.

نقش کلمات کلیدی در سئو سایت و بهینه سازی

[تعداد: 3    میانگین: 2.7/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *