آخرین اخبار : 

به سئو سایت حساسیت داشته باشید

به سئو سایت حساسیت داشته باشید، حساسیت روی هرچیزی باعث میشه اون چیز برای شما مهم باشه و برای انتخاب و ارتقاع اون نهایت تلاشتون رو بکنید، دوستانی که از سئو سایت براحتی میگذرن و اهمیت زیادی براشون نداره خوب توسعه کارشون هم محدود تر خواهد بود با سئوها همراه باشید چند نکته کلیدی را باهم مرور کنیم.

جساسیت به سئو

اگر گرفتار وسواسی به نام سئو شده باشید، احتمالا، سرمایه های کوچک و بزرگی برای آن کارسازی کرده اید، حالا از خودتان بپرسید آیا به نتایج رضایت بخشی دسترسی پیدا کردید؟ یا شاید در سطح سرمایه صرف شده انتظارات بیشتری داشتید؟ در این مقاله، اولویت بندی صحیح فعالیت های سئو مرور خواهد شد.

وسواسی به نام سئو مانع تصمیم گیری صحیح

یک مدیر موفق ، به مدیری گفته می شود که اولویت های مدیریتی را شناسایی و بر اساس درجه اهمیت آنها را اجرا کند. به عنوان مدیر یک وبسایت ، همواره به خاطر داشته باشید شما برای کاربران و بازدیدکنندگان کار می کنید ، نه صرفا موتورهای جستجو و ربات ها !! هنگامی که در زمینه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به حدی تلاش می کنید تا همه چیز بی نقص باشد ، در واقع شما در حال خدمتگذاری به ربات ها هستید ، نه انسان ها و بازدیدکنندگان.

بسیاری از افراد ، به کلی چشم خود را روی تمام مسائل بسته اند و تنها نگرانی آنها سئو و ربات های موتورهای جستجوگر است ، همواره در تلاش هستند تا خود را برای معرفی به ربات ها بیش از پیش تقویت کنند ، یعنی درست همان نقطه ای که شما را تبدیل به یک خدمتگذار وفادار به ربات های جستجوگر می کند.

سئو سایت

تولید محتوای مناسب را فراموش نکنید

تصور کنید در زمینه آموزش تعمیر ساعت های قدیمی ، محتوای مناسب و قابل استفاده کم است ، اگر بتوانید مطالبی در این زمینه منتشر کنید ، به صورت انحصاری حجم نیاز به این محتوا را پوشش خواهید داد ، شما در واقع تولید محتوا کرده اید ، محتوایی که برای اولین بار توسط خودتان منتشر می شود و از نظر کاربران مفید ، محبوب می باشد. مطالبی که موفق به جلب رضایت کاربران شود ، تولید محتوای ارزشمند است ، موتورهای جستجو با اشتیاق فراوان به دنبال چنین محتوایی می گردند و شما را با افتخار به کاربران پیشنهاد می کنند.

البته ؛ محتوای آموزشی ساعت های قدیمی ، تنها یک مثال برای درک بهتر موضوع می باشد و بدین معنی نیست که فقط دنبال موضوعاتی باشید که وجود ندارد ، بلکه هدف اصلی بیان اهمیت دسته اول بودن محتواست ، کپی برداری ؛ تولید محتوا محسوب نمی شود!

محتوا در سئو

اهمیت سئو کلاه سفید

اگر در سئو ، بر موضوعاتی مانند { میزان زمانی که کاربران در سایت صرف می کنند ، بک لینک ، رتبه و میزان بازدیدکنندگان ، شبکه های اجتماعی ، … } تاکید می شود ، چون موتورهای جستجوگر معتقدند ، مطالب یا سایتی که این ویژگی ها را داشته باشد از نظر کاربران مفید است ، پس آن را به کاربران پیشنهاد می کنند.

اما اشتباهی رایج در این زمینه ؛ روی آوردن به روشهای مصنوعی است. هرچقدر هم که هزینه کنید ، روشهای مصنوعی منجر به بازدهی بلند مدت نخواهند شد. آیا می توانید غذایی را به اجبار دوست داشته باشید؟؟ محبوبیت اجباری و خریدنی نیست ، محبوبیت دست یافتنی است.

به عنوان مثال ؛ شاید بتوانید بازدید پاپ آپ خریداری کنید ، و نرخ بازدیدکنندگان را افزایش دهید ، اما آیا می توان با خرید پاپ آپ میزان زمانی که کاربران در سایت شما هستند را افزایش دهید؟ کاربران و بازدیدکنندگان زمانشان را در سایتی که به نظر آنها مفید و محبوب است صرف می کنند.

در سئو “یک شبه ره صد ساله رفتن” خیال باطل است

سایت های بسیار زیادی قبل از شما بوده اند ، سال های سال در کنار کاربران و مشتریان ، کسب تجربه ، بهبود و به روزآوری !!! آیا انتظار دارید به محض افتتاح سایت جدیدتان ، با قدیمی ها برابر شوید یا از آنها سبقت بگیرید؟؟ اگر چنین انتظاری دارید ، صادقانه بگم : دچار جو هستید یا احتمالا چند مقاله سئو یا روش های عجیب رو مطالعه کردید که به کلی قدرت ادراک و تصمیم گیری صحیح شما رو دستخوش تغییر و تخریب کرده!!!

سئو اصولی

همیشه بخشی از پیشرفت ، با صبر و حوصله ضمن گذر زمان حاصل می گردد. بدون شک آنهایی که قبل از شما بودند بیشتر از شما زحمت کشیده اند ، خاک دنیای مجازی را خورده اند ، هرطور که حساب کنید حتی عدالت هم قبول نمی کند که شما ره صد ساله را یک شبه طی کنید.

هزینه کردن هنر نیست ، سرمایه گذاری کنید.

خرید پاپ آپ، یا هر روش دیگری که امروزه به شدت در حال بازاریابی و پیشنهاد برای افزایش بازدید و محبوبیت سایت شماست در واقع بیش از آنکه مفید باشد، وسواسی به نام سئو است، هزینه ای که در نهایت بازدهی مناسب یا مورد انتظار را شامل نخواهد شد. اما چون دچار وسواسی به نام سئو هستید، تصور میکنید راهی صحیح برای موفقیت سریعتر است. کاربری که بدون خواسته خود و اجباری، تبلیغ آزار دهنده پاپ آپ را مشاهده میکنید، بیش از آنکه برایش جذاب باشد، دنبال فرار و بستن تبلیغ خواهد بود.

سرمایه در سئو

البته ، بحث سر این نیست که چنین هزینه هایی انجام دهیم یا خیر ، طبق هدف اصلی این مطلب که شناسایی و رعایت اولویت هاست ، هزینه کردن برای چنین مواردی به طور معمول یک اولویت نیست. شما می توانید همین مبالغ را برای استخدام چند نویسنده با تجربه و متخصص به کار بگیرید ، از آنجایی که این نویسندگان، در صورت رعایت اصول، واقعا تولید محتوا کنند، این مطالب همیشه در سایت شما باقی خواهند ماند، در سایت ها و شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و در واقع، سرمایه گذاری انجام داده اید که به شما امکان دستیابی به سایر اهداف را داده است(بک لینک، اشتراک گذاری، افزایش بازدید، …).

در یک کلام و به طور خلاصه ؛

اگر کارتون درست باشه ، علاوه بر این که کاربران شما رو دوست خواهند داشت ، موتورهای جستجوگر هم عاشق شما می شوند. محبوبیت اجباری نیست ، نمی توانید سطل زباله را لیوان آب خطاب کنید!!!

حتی اگر در تمامی موتورهای جستجوگر دنیا (گوگل ، بینگ ، یاهو ، … ) اولین لینک نتایج جستجو باشید ، بازهم اگر کاربران از شما ، کارتان و محتوایی که منتشر می کنید احساس رضایت و مفید بودن نداشته باشند موفق نخواهید شد.

[تعداد: 1    میانگین: 4/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *